CO PŘINESE GRAFIKOVI VSTUP DO UNIE?

Publikoval dne 1. 9. 2012, 8:00 v kategorii Členství

Členství v Unii přináší grafikům a typografům řadu výhod. Předně je to možnost podílet se na dění v designérské komunitě. Jelikož jedním z cílů Unie je snaha o kultivaci oboru a nastolení pravidel pro bezproblémovou komunikaci mezi designéry a jejich klienty, mají členové možnost osobně se účastnit tvorby těchto pravidel a ovlivňovat tak směr, kterým se bude grafický design ubírat v následujících letech.

Členstvím v Unii se nejen přihlašujete k odpovědnosti za budoucí rozvoj oboru, ale získáváte rovněž některé konkrétní, okamžité výhody.

Nehmotné výhody:

  • On-line diskuze s kolegy.
  • Možnost setkávání s kolegy v Praze a v budoucnu snad i v regionech.
  • Rychlý přístup k informacím o soutěžích.
  • Možnost řešit problémové situace odkazem na členství v Unii.
  • Různé návody, doporučené postupy, tipy na řešení problémů.
  • Odkaz na webové portfolio (= zvýšení Google PageRanku).
  • Pozvánky na výstavy, přednášky a sympozia o grafickém designu.

Hmotné výhody:

  • Přístup k aktualizovaným smlouvám v hodnotě přes 50 000 Kč (k dispozici jsou smlouva o dílo, licenční smlouva, všeobecné obchodní podmínky (VOP) a vzor rámcové smlouvy).
  • Vstup zdarma na semináře pořádané UGD.
  • Sleva na všechny snímky i virtuální CD nabízené fotobankou Allphoto Images (5 %), při odběru nad 15 000 Kč sleva 10 %.
  • Velkoobchodní ceny na veškeré produkty distribuované společností Amos Software.
  • 10% sleva na veškeré produkty distribuované společností Dataline Technology.
  • Dealerské ceny v eshopu DTPobchod.cz provozovaném společností Quentin.
  • Sleva 10 % na všechny plug-iny DTP Tools.
  • Sleva na předplatné časopisu Font (10 %). Sleva na Typografický manuál (10 %) a Corporate Identity Set (10 %).
  • 10% sleva na kurzy a workshopy pořádané společností IDIF.
  • Sleva na všechny produkty a služby z nabídky mediabanky isifa Image ServiceGetty Images (foto, film, produkce atd.).
  • Sleva 15 % na nákup v kolekci milionů fotografií v mikrofotobance Pixmac.cz.
  • Sleva 10 % na všechny fotografie z databáze Profimedia.cz.
  • Sleva 15 % na fonty písmolijny TypeTogether.
  • Sleva na předplatné časopisu Typo (20 %).

Líbí se Vám tento článek? Doporučte jej ostatním.

Komentáře (28)

1. Cybe, 6. 9. 2007, 22:23

Tak, a mame tu zase dalsi radoby odbornou diru do kapsy kazdeho kdo se rad zdruzuje :))). Prosim, prestante s tim a dejte tvurcum, kteri chteji svobodne tvorit volnost kterou si zaslouzi a nedelejte ze sebe neco vic, nez cim opravdu jste. Staci uz ten vas IDM… Detepaci! (to je nadavka :)))

2. MyMind, 7. 9. 2007, 13:23

Nechapu vyznam zdvojeni jiz existujiciho sdruzeni grafickeho designu a typografie, kdyz existuje TypoDesignClub
Mozna to bude tim, ze nekteri clenove UGD by v zivote nebyli prijati do TDC.
Coz o to, myslenka je to pekna, ale jelikoz nejsem presvedcen, ze vsichni Vasi zakladajici clenove jsou profesionalove, nebude mit UGD na kvalitu grafickeho designu v CR zadny vliv!
Chtelo by to vetsi cistku v UGD :-)

PS: Zkuste se zamyslet nad tim, proc „proboha“ nabizite profesionalum typograficky manual a CID Set?!

3. Jan Tippman, 7. 9. 2007, 14:27

Myslím, že došlo k nepochopení celého smyslu Unie. Smyslem není brát nikomu volnost, ani nikoho nutit ke vstupu. Smyslem je propagovat grafický design jako obor.
Právě otevřenost UGD je rozdílem od TDC. UGD nechce hodnotit portfolia (zejména proto, že hodnocení portfolia je vždy do značné míry subjektivní), chce sdružovat členy se stejnými morálními postoji.
Navíc si myslím, že smysl UGD ocení i členové TDC. TDC je elitní sdružení kvalitních grafiků, jejichž práce si velmi vážím. Tím, že zastupuje jen malou část designérů, nemá dostatečnou vyjednávací sílu pro potlačování některých nešvarů, které se na českém trhu grafického designu vyskytují (práce zadarmo, špatně vypsaná výběrová řízení, apod.). Proto si myslíme, že činnost UGD je smysluplná a nemá smysl ji srovnávat s TDC.

Všem, kdo uvažují o smyslu unie a členství, doporučuji, aby se zcela oprostili od porovnávání portfolií, a raději se zamysleli nad problémy oboru, které je potřeba řešit.

4. Martin Pecina, 7. 9. 2007, 14:42

Já bych šel s dovolením ještě dál a řekl, že TDC a UGD nemají kromě samotného oboru, v němž se pohybují, pranic společného. Zatímco TDC po právu zvolilo cestu přísné selekce na základě odbornosti na straně jedné a osobních vztahů na straně druhé (přičemž ne vždycky je jasné, které z těchto měřítek převažuje), UGD je otevřené sdružení, které má v plánu kromě prosazování svých zájmů vyvíjet obecně prospěšnou činnost. Pokud je mi známo, tak Typo Design Club vydal za 11 let existence pět ročenek s pracemi svých členů a dvě čísla sice zajímavě upravených, ale obsahově nepříliš bohatých novin. Pokud byly nějaké jiné aktivity, možná mi unikly. Na tomto webu je, myslím, poměrně přesně řečeno, co všechno by Unie měla členům i veřejnosti přinášet.

5. Black_Archer, 17. 9. 2007, 09:38

hmm..u studenta (který platí málo) je nutné schválení radou…(jestli bude nekdy platit víc či ne)
..a pro plné členství vlastně nejsou žadný podmínky..ani firma..ani vzdělání v oboru…ani práce…stačí vysolit zlatáčky a sem Řááádný člen… to nemůžete myslet vážně! Tohle rozhodně nezlepší úroven designu max kapsy zakladatelů.

6. Jan Tippman, 17. 9. 2007, 10:04

reakce na příspěvek od Black_Archer:

Rada schvaluje jen ostatní přidružené členy, nikoliv studenty.

Členství v UGD nespočívá v hodnocení kvality grafického designéra po vizuální stránce. Unie negarantuje kvalitů práce svých členů. Členství vyjadřuje morální postoje člena k trhu grafických prací (zakotveno v Kodexu, který členové podepisují).

7. Pavel Jílek, 17. 9. 2007, 21:31

Nebý zablokovné krční páteře, ukroutil bych si hlavu nad tak podezřívavými a zlými příspěvky.
Na druhou stranu chci vyjádřit podporu avelký zájem nad tím, co tu právě vzniká.
Jsem přesvědčen, že každý, kdo bere grafický design vážně a zodpovědně, nejen jako vydělávání peněz nebo zábavu, musí se vznikem něčeho podobného vřele souhlasit.

Osobně bych velice podtrhl kultivaci obchodního prostředí v oblasti grafického designu a vůbec vnímání vizuálního designu veřejností. Myslím, že když objednatelé rozeznají kvalitu a budou se v oboru a v produkčních procesech orientovat, pomůže to nejen designérům, ale hlavně objednatelům a pak vlastně všem, kteří musí (chtě nechtě / vědomě či nevědomě) absorbovat vizuální prostředí, které nemá bohužel valné úrovně.

Takže všemi deseti hlasuju PRO, a teď ještě rozmyslím, zda budu hlasovat i přes banku všemi dvěma tisíci ;-)

8. David K, 26. 9. 2007, 14:36

Jen malinká otázka

1 Design je název pro uspořádání. Což mezi náma těchto druhů jsou bezpočet. Ale zaměřím-li se na ty reklamní zůstanou zhurba dva a to internetový design a tiskový(polygrafický) design.
Jenže oba mají spolu málo společného od jiného uspořádání po jinou komunikaci se subjektem pro kterého je vytvořen. Když tedy budou semináře a sezení, budete vše házet do jednoho pytle?
To pak spíše budou velice ožehavé a vypjaté zasedání.
Věřím, že nápad je to dobrý, ale mám pocit že názvem jste píchli do vosího hnízda, jestli se nerozdělíte na tyto dva obory.

Jinak mě mrzí, že dnes valná většina studií chce grafiky kteří umějí jak tisk tak i web, flash,2D/3D aj.
Což osobně si myslím že je nesmysl, protože se nelze věnovat třem absolutně jiným druhům práce a přesto být ve všem jednička. Připomíná mi to příslový „devatero řemesel…“

Zatím máte spíš stránky jako reklamní propagaci že jste, nic víc. A to je škoda, protože se to podobá reklamním kampaním politiků a tudíž nikdo neví co si má o tomto přesně myslet

David. k.

9. Radim Žůrek, 26. 9. 2007, 17:10

Mám pocit, že tato aktivita prospěje spíše renomovaným studiím a grafikům. Pokud to má dobře fungovat, je potřeba, aby tato studia vzala finanční stránku do svých rukou. Těžko Vám budou neznámí grafici, kteří nemají téměř šanci uspět, zlepšovat podmínky pro výběrová řízení a ještě za to platit. Pokud na to kouknu okem konkurenta (to bezesporu všichni jsme), budu docela rád, že vznikla unie, která odrazuje firmy od zadání tendru studiím, které figurují na seznamu. Takže pokud chcete zlomit situaci na trhu způsobem „grafici celé republiky spojte se“, nabídněte lepší podmínky. Členství zadarmo a více výhod…

10. Petra Stefankova, 27. 9. 2007, 13:41

Ja by som tuto formu volneho zdruzenia nezavrhovala, chlapci. Ako krasny fungujuci priklad, hoci v trosku inom pribuznom odvetvi, moze posluzit „nasa“ The Association of Illustrators v Britanii, ktorej som clenom dva roky (vyuzivam vsak jej sluzby zhruba 4 roky). Taktiez, podobne ako UGD kedysi (tak nejak v 70. rokoch 20. stor.) zacinala s malom, ale s velkymi ambiciami. Bola a je doteraz otvorena pre akehokolvek vytvarnika posobiaceho v odbore bez ohladu na kvalitu jeho portfolia. Posobi ako jediny „hlas“ britskych vytvarnikov na poli ilustracie a presadzuje ich spolocne zaujmy. Kazdemu jednemu clenovi pomaha napriklad tak, ze v ramci hotline poskytuje kalkulacie, rady ku copyrightu, zmluvam, vyjednavaniu, licencnym podmienkam atd. Organizuje vystavy, sutaze, prednasky, upozornuje na zaujimave talenty a v neposlednom rade vydava casopis Varoom, ktory nielen po vizualnej, ale aj odbornej stranke prinasa vela zaujimaveho. Ak je upozornena, alebo si vsimne nejake problematicke aktivity zo strany klientov, vystupuje za ilustratorov a snazi sa ich usmernit verejnou komunikaciou. To vsetko sa deje za podpory vsetkych tych tisicov ilustratorov v Britanii, bez ktorej by to absolutne neslo. Okolo nej sa zdruzuju objednavatelia, agenti a samotni tvorcovia, ktori sa snazia udrzat uroven „industry“ vysoko bez klesajucej tendencie. A nakoniec, zakladajuci clenovia su relativne mlade teoreticky umenia a kopa dobrovolnikov a studentov (svetoznami ilustratori su vsak ich patronmi a myslim, ze nejaky ten ilustrator sa najde v predsednictve rady a pod). Koniec koncov, editorom casopisu Varoom je vo svete grafickeho designu „preflakly“ pan Adrian Shaugnessy.

11. Zdeněk Sládek, 1. 10. 2007, 09:58

Poznámka ke komentáři Davida K
Design tiskovin a webdesign mají určitě mnoho společného i mnoho odlišného. Mluvím sice momentálně sám za sebe, ale nápad prosazovat určité oddělení vnímání těchto profesí není špatný a navrhnu, zda se tímto nezabývat. Děkujeme. Věřím ale, že obě skupiny se setkávají s obdobnými problémy a nešvary a proto vznikla Unie s ambicí pomoci. Jen je to běh na dlouhou trať. Mimochodem, i nové pořádné stránky jsou jedna z věcí, na kterých se pracuje.

Poznámka ke komentáři Radima Žůrka
Smylem existence Unie je především budovat hodnotu Grafického designu /designéra jako profese. Aby ti neznámí grafici nemuseli pracovat zadarmo jen proto, že jsou neznámí. Aby nemuseli přemýšlet, jak získat nelegální software, protože ho z toho svého „zadarmo“ si ho nemohou dovolit. Aby si mohli dovolit také členství v Unii :o)), protože členský přípěvek je spíše symbolický a slouží připravovaným aktivitám Unie. Petra Štefánková to ve svém příspěvku napsala moc hezky.

12. Radim Žůrek, 3. 10. 2007, 10:21

No, zní to moooc hezky pane Sládek. Otázka je, jestli to takto bude fungovat. Fylozofii rozumím, ale musí to fungovat ekonomicky… První rok Vám někdo ten příspěvek ještě dá, ale další rok to bude horší.
Btw. mě by se spíš líbila tichá dohoda, než humbuk a zbytečné popularizování unie. Nebylo by pak třeba tolik peněz na propagaci. Nepotřebuji žádné certifikáty, přednášky a bůh ví co ještě. Stačí, když dodržíme zvolené podmínky ohledně výběrových řízení.
Software a fonty sem nemá cenu motat. Dokud bude možné je sehnat zadarmo, určitě toho budou lidi využívat. Prosím o trochu pragmatismu.

13. Michal Wein, 4. 10. 2007, 09:57

Vzhledem k tomu, že se Unie deklaruje jako profesní sdružení, by mne zajímal vztah UGD k dalším profesním sdružením operujícím na poli GD, např. UVU ČR, SBB, AUG-design, apod. Nechci mluvit o tříštění sil, sdružovat se je lidské.

Osvětu směrem k laické klientské aj. veřejnosti provozuje (dnes zpochybňované) Design Centrum ČR. Jak se chcete odlišit od tohoto (stále přece jenom) respektovaného subjektu, který kultivaci designu má v popisu práce na státní úrovni?

Mate mne také, že za výhodu členství se považuje zastřešení značkou UGD a zároveň se prohlašuje, že Unie negarantuje kvalitů práce svých členů. Jako klient bych k takto zastřešenému grafikovi byl rezervovaný.

Předem dík za odpověď.

14. Zdeněk Sládek, 5. 10. 2007, 15:52

Pokusím se odpovědět na komentář pana Weina, zároveň poprosím kolegy, aby mne eventuelně doplnili nebo opravili.

Vztah UGD k ostatním sdružením bych osobně viděl jako synergický v působení na laickou veřejnost. Bohužel jsme se ještě nikoliv se všemi stihli kontaktovat. Když se o založení Unie začalo mluvit, jednalo se o přeci jen o něco odlišnější problémy, než vidím u sdružení, která jste vyjmenoval. O těch konkrétnějších a praktičtějších problémech v komunikaci mezi studiem a zadavatelem. Spíše než výroční výstavu na propagaci designu od Unie čekejte praktickou příručku pro zadavatele „jak zacházet s grafickým designem a jak zadat zakázku studiu“. Nejedná se tedy o duplicitu. O tom tu ale jistě bude v průběhu času více článků.

Zrovna včera jsem se účastnil workshopu, který pořádalo DC ČR, kde jsem měl příspěvek na podobné téma – nedostatečná osvěta. Dalo by se říci, že je nyní na čase, aby osvěta nyní pokračovala dál i do více vzdálených koutů naší země, než je Praha nebo Brno. Nejde jen o to, proč je design dobrý, ale co to vlastně design je a jak na něj prakticky. Ať už grafický design nebo např. produktový.

Při zakládajících rozhovorech bylo věnováno mnoho času hledání nějakého stoprocentního neprůstřelného kritéria, které portfolio jakého designéra je dobré a které už to není. Každý, jak jsme u stolu seděli jsme měli jiný vkus. Členství v Unii opravdu není a ani nemůže být zárukou, že moje porfolio je „pěkné“. Toto hodnocení zůstane i nadále na zadavatelích :o) Členství v Unii je garancí zájmu grafika o svůj obor, zájmu se angažovat a vzdělávat a chovat se v intencích etického kodexu.

Když už jsem se rozepsal, tak snad ještě poznámku k odpovědi pana Žůrka. Máte pravdu. Věříme ale, že to fungovat bude. Na druhou stranu je Unie občanským sdružením a u vstoupivších členů bych si dovolil předpokládat především chuť se zapojit do řešení obtíží, které máme všichni velice podobné. Pokud to někdo chápe jako reklamu na webu za dva litry na rok, tak se opravdu asi zklame. Musím ale říci, že to opravdu není přístup, se kterým bych se u členů setkal.

Nevím, jestli je kolem Unie humbuk, to jsem nějak nezaznamenal, ale Unie nechce být výběrová ani vůči veřejnosti, kterou chce oslovit. Proto bude zřejmě nějaká viditelnější aktivita nutná. Nejde o to vysvětlovat design top ten manažerům, kteří o tom už dost vědí. K tomu software: Pokud je někdo schopen ukrást kolo (a ještě se tím chlubit) jen proto, že ho jeho majitel nechal před obchodem nezamčené, ten nechť se do Unie snad ani nehlásí.

15. Ondřej Kafka, 26. 10. 2007, 13:48

Rád bych trochu pomohl kolegům Tippmanovi a Sládkovi, kteří zde tak statečně obhajují smysl a cíle Unie.
Existuje u nás řada organizací, jejich fungovanání je ale odlišné od našich záměrů. Nechceme být jen pro hrstku vybraných, nechceme rozdávat státní peníze, chceme vytvořit platformu pro všechny, kteří se grafickému designu věnují profesionálně a trápí je řada problémů. S ostatními organizacemi se ale nebráníme spolupracovat při řešení všelijakých nešvarů.
Právě to, že se řada lidí shodla na palčivých problémech oboru, který bohužel u nás (na rozdíl třeba od architektury) může „dělat každý“, bylo impulsem ke vzniku Unie.
Nelíbí se nám třeba, že někdo dělá finální práci zadarmo (to v jiných oborech neexistuje – obvykle stačí k výběru partnera kalkulace a reference) a pak doufá, že si třeba klient jeho návrhy vybere a (snad) mu je i zaplatí. Takto nelze zodpovědně dělat práci (snad jen jako vedlejšák doma na PC).
Nelíbí se nám, když někdo dělá dumping i tím, že používá nelegální software, fonty nebo krade fotky na internetu. Toto vše ničí poctivé designéry. Klienti pak mohou vyžadovat s odkazem na podobné praktiky nereálné ceny.
Nelíbí se nám také třeba státní výběrová řízení na loga, která pak reprezentují naše města nebo zemi, která jsou nesmyslně finančně ohodnocena a u kterých sedí v porotě jen úředníci. Výsledky bývají tristní (viz ostudné a později rychle stažené logo Prahy 1 a mnohé další – teď je zase aktuální problematické logo Olympiády).
Panu Weinovi – zastřešit se značkou UGD jen znamená, že chcete dodržovat férové postupy a principy (kodex), které jsou smyslem Unie. Pro klienta to ale neznamená, že jsme dotyčného grafika nějak lustrovali (takové subjektivní hodnocení nám nepřísluší). Klient ale může pod značkou UGD nalézt profesionála, který chce svou práci dělat dobře a poctivě. Nic víc a nic míň. Amatéři, kteří dělají design doma po práci jako bokovku, na kradeném sw a s kradenými fotografiemi, vnucující své „návrhy“ každému zdarma, ti se sned do Unie hlásit nebudou a to třeba i proto, že 2000 Kč je pro ně příliš velká částka. :-)
Ale smysl Unie se ukáže po nějaké době. Kdo chce, může se přidat a třeba nám s tím pomoci… Toť vše.
Jinak propagace Unie byla dosud dělána jejími členy zdarma – na to z příspěvků nešla ani koruna.

16. Milan Sládek, 28. 10. 2007, 12:26

Z uvedených příspěvků plyne proč byla UGD založena – pod značkou UGD nalézt profesionála, který chce svou práci dělat poctivě. Pak jsou také ti, kteří svoji práci dělat poctivě nechtějí. Těm naše dosavadní podnikatelské prostředí zatím nahrává. Nabídka poctivého přístupu je pro někoho asi nepříjemná a mnohým není po chuti. Proto se začínají ozývat.
Záměrem UGD není rovněž třístit síly, či se vůči někomu vymezovat. Naopak, se všemi, jejichž činnost nějak s grafickým designem souvisí, chceme hledat styčné body.

17. Lenka Vanšurová, 14. 1. 2008, 22:16

UGD má určitě své pro. Je fajn, že se sdružují lidé, kteří mají určitou odbornost a ví, jak správně dělat svoji práci. Myslim si, že největší uskalí tohoto oboru je volná činnost, kdy design může dělat doslova každý kdo má doma nainstalovanej Photoshop nedejbože Corel… bohužel ani někteří studenti umprumek tuhle odbornost nemají, protože není kdo by odborně vyučoval… trochu začarovaný kruh? Ale nesouhlasim s boděm č.6 v kodexu: Člen nesmí snižovat pověst grafického designu tím, že se účastní neplacené designérské soutěže sloužící pro komerční účely nebo spekulativních projektů a soutěží, které jsou pro člena zjevně nevýhodné. To znamená, že nemůžu dělat design pro toho kdo na to nemá? Tím pádem by to pro mě nebylo o designu, ale hlavně o komerci a penězích :-/

18. Jan Tippman, 14. 1. 2008, 22:39

Myslím, že pokud se subjekt chová tržně (= je komerčně založený = za své produkty nebo služby účtuje peníze), tak by měl designérovi za práci zaplatit. Pokud pracujete pro komerční subjekt zadarmo, podrýváte tím grafický design jako obor – za chvíli by od nás mohli chtít všichni práci zadarmo.

Neziskových organizací a projektů se bod 6 netýká.

Osobně si myslím, že si lidé práce zadarmo nakonec stejně neváží… ať už je to pro komerční, či nekomerční účely. A tak je, myslím, lepší vždy účtovat alespoň symbolickou cenu.

19. Jan Řezáč, 1. 3. 2009, 19:38

[18] v tomto mám osobně problém se sebemotivací – když pracuji zadarmo, tak je to od začátku do konce zadarmo, klient netlačí na termíny a práce dopadne dobře.. když pracuji za symbolický poplatek, tak je výsledek většinou horší (nepřipadám si dostatečně dobře ohodnocen) a navíc má klient pocit, že mě platí a tudíž může mít různé časové i jiné požadavky.. :-)

20. Filip Blažek, 2. 3. 2009, 17:38

Pane Řezáči, já mám zrovna zcela opačnou zkušenost. Když jsem před lety občas pracoval pro nějakou neziskovku zadarmo, dopadlo to většinou katastrofálně. Absolutně si nevážili mé práce, každý do toho šťoural, všechno se měnilo, zakázky se neskutečně dlouho vlekly, a výsledek nestál za nic. Když jsem se pak rozhodl, že zcela končím s prací zdarma, ale dám neziskovkám výraznou slevu, najednou se spolupráce zprofesionalizovala, klienti si začali mé práce vážit a snažili se zakázku neprotahovat a nekomplikovat, neboť by si musel připlatit. Takže mně se rozhodně vyplatilo účtovat alespoň symbolickou cenu.

21. Radek Kraus, 20. 3. 2009, 19:44

Dobrý den, přesně po něčem takovém jako je UGD jsem už dávno volal. Praktiky, se kterými by se mělo bojovat, jsem dalekosáhle popsal v článku v Grafice v roce 2006. Možná ho někteří zde diskutující také četli, pro připomenutí tento odkaz: http://www.grafika.cz/art/polygrafie/Graphic-prepare-in-cr-DTP-pol.html
Jen je škoda, že jsem existenci UGD zaznamenal až dnes, cca po třech letech jejího fungování (možná by to chtělo větší propagaci i mezi samotnými grafiky). Myslím, že uvedené nešvary trápí stejně poctivé velké grafické studio i poctivého grafika, kteří pracují na legálním SW. Proto jsem rád, že toto sdružení existuje a já se do něj mohu přihlásit.

22. marketa klemesova, 29. 1. 2010, 11:04

Dobrý den, jsem členem obdobné organizace v Nizozemí BNO. Svým členům nabízí Všeobecné podmínky, na které se designér může odvolávat a zároveň klientovi osvětlí proces. Nabízí něco takového UGD?
Mimochodem jsem ráda, že v Čechách konečně existuje odborná organizace neslučující pouze známé Top10 českých designérů!

23. Filip Blažek, 29. 1. 2010, 15:13

Dobrý den, všeobecné podmínky zatím svým členům nenabízíme, ale je to v plánu! Bude třeba asi delší konzultace s právníky, ale i další podobné dokumenty chceme členům zprostředkovat. Projděte si naše veřejné stránky, co vše již nabízíme.

24. Jan Tippman, 4. 10. 2010, 13:35

Všeobecné obchodní podmínky jsou již pro členy k dispozici na interním webu UGD.

25. Petr Jánoš, 28. 5. 2011, 10:44

Nejprofesionálnějším grafikem může být i člověk bez zbytečného sdružení Unie grafického designu.

26. Filip Blažek, 13. 6. 2011, 13:56

Pane Jánoši, děkujeme za zajímavou připomínku. Dosud jsem se mylně domníval, že např. hojně navštěvované semináře UGD mají význam, ale díky vám jsem prozřel: jsou zbytečné jako celá organizace. Otevřel jste mi oči. Asi se přestanu v organizování přednášek angažovat. Desítky lidí, kteří na akce pravidelně chodí, to jistě také pochopí: setkávat se s profesionály, kteří se dělí o své zkušenosti, je přece zbytečné.

27. David Korous, 7. 1. 2013, 16:43

Dnes jsem „náhodou“ narazil na web Unie grafického designu a jsem mile překvapen jeho obsahem a zaměřením. Považuji se za marketingového profíka a amatérského grafika se zájmem o  design a historii typografie. Můj zájem šel až tak daleko, že jsem si pořídil legální Adobe Creative Suit CS6 :). Nicméně mým hlavním zaměřením je marketing pro firmy velikosti SMB a korporací. Naprosto chápu některé příspěvky, které poukazují na mnohdy chabou komunikaci mezi grafickým studiem a klientem. Osobně jsem několikrát zažil, že jsme si se studiem perfektně rozuměli, avšak nakonec návrhy byly smeteny ze stolu managementem. Ale je potřeba vytrvat, v mém případě se firma spálila aby se nakonec vrátila k původnímu a funkčnímu návrhu.
Mimochodem, nestálo by za to v rámci UGD vytvořit podsekci určenou pro změnu všem marketérům? Myslím, že bychom mohli vnést také zajímavé přiíspěvky z „druhé“ strany barikády.

Je samozřejmě zapotřebí i odvaha a vůle ze strany marketérů. Osobně bojuji za vyšší kompetence a zodpovědnost tím, že šéfovi sdělím toto ´Budete-li se k zaměstnancům chovat jako k dětem, budou vykazovat práci jako děti. Zaměstnanec nesmí neustále žádat o svolení kdykoli něco udělá. Je až překvapivé, že si nemusí vyžádat razítko od šéfa kanceláře , aby si došel na záchod. :) :) :)

Grafice třikrát zdar!
David

28. Jméno a příjmení, 20. 8. 2013, 08:27

Jako grafikovi by mi imponovalo být členem obdobného sdružení. Ovšem postrádám skutečnou hodnotu…něco co jinde nebudu mít. Prestiž. Přidanou hodnotu. Zde chcete 2000 Kč za možnost diskutovat s kolegy z oboru. Hmm…od toho je přece Web 2.0 ne? Úroveň zveřejňovaných videí mi také nepřijde nijak vysoká – dívali jste se například na dostupná videa z WebExpa apod.? Mají větší hodnotu a vystupují zde přední odborníci…není to pokec v zasedačce. (Bez urážky, ale do odborné přednášky na úrovni tomu z mého pohledu cosi chybí.) Slevy 10% jsou k ničemu. Není to důvod přidávat se do komunity.
Navíc chci být mezi profesionály, ve sdružení profesionálů – tedy těch co neřeší „Jak si pořídit legálně fonty“, „Jak připravit časový harmonogram“ apod. – viz články. To je pro mně na úrovni rekvalifikačního kurzu ÚP. Takových informací jsou na internetu mraky. Chci odborné informace z praxe. Na úrovni. Neplánujete přehodnotit koncept?
Třeba se šíleně mýlím a to jak na mně UGD působí je mylné. Prosím, vyveďte mne z omylu. Tento komentář nemá být flame, ale veřejný dotaz – něco podobného zde zaznělo víckrát, ale uspokojivou odpověď jsem nenašel a po šesti letech kdy sleduji fungování UGD jsem názor nezměnil.
Děkuji za odpověď.

Podrobnosti

Vložit komentář






Zobrazit KLASICKOU verzi