Publikoval Ondřej Kafka dne 1. 3. 2012, 8:00 v kategorii Aktuality, Tiskové zprávy
Unie grafického designu po letech příprav vydala svou první reprezentativní tištěnou publikaci, mapující práci svých členů. Bohužel ne všech…
Ročenka Unie grafického designu 2012 je první v řadě, a nemapuje jen poslední rok, ale umožnila všem členům prezentovat práce z posledních několika let. Pokud vyjde nějaká další – předpokládejme například za dva roky – bude obsahovat již jen ukázky z aktuálního období.
Ročenka vyvolávala mezi členy UGD od prvního nápadu bouřlivé debaty. Jak bude vypadat? Jak členit práce? Bude příspěvky někdo vybírat nebo v rámci objektivního pohledu nebude žádná cenzura? Nakonec bylo vyřazeno jen několik technicky nekvalitních podkladů. Jistou daní za otevřenost a nevýběrovost UGD je, že ne každý člen je špičkový designér. Přesto je většina ukázek kvalitní a zajímavá (škoda, že řada členů, jako třeba studia Marvil nebo Side2, ukázky své kvalitní práce neposlala). Že je výsledná publikace přijímána pozitivně, je z velké části díky úsilí Štěpána Holiče ze studia Lemon design, který se pro ročenku obětoval. Urgoval podklady, upravoval je a navrhl jak její grafickou podobu, tak i atraktivní polygrafické zpracování – obálka je na metalickém papíru Mirror Board 305 g. Zvolená písma (Union a Tabac Slab z písmolijny Suitcase Type Foundry) a čistý layout nenarušují ukázky jednotlivých prací (loga a vizuální styl, tiskoviny a plakáty, knihy a periodika, reklama a kampaně, web a multimédia, 3D a obalový design).
Osmdesátistránková ročenka je pro zájemce o současný český grafický design, případně pro klienty hledající dodavatele grafických služeb k dostání za symbolickou cenu.
vydavatel: | Unie grafického designu, z. s. |
rok vydání: | březen 2012 |
ISBN: | 978-80-260-2041-7 |
cena: | 89 Kč + poštovné a balné |
prodává: | Fontshop |